Pri predaji nehnuteľnosti to platí stopercentne! Viac realitných kancelárií znamená nehnuteľnosť predanú za menej peňazí. Veď viac realitných kancelárií znamená viac záujemcov. Nech sa teda ukážu a predá to tá, ktorá to vie predať za viac peňazí. Toto je vysnívaný priebeh predaja, ktorý v realite (a v realitách už vôbec nie) vôbec nefunguje. Maklér príde, urobí zopár fotiek, poviete si čo to o cene a o veľkosti nehnuteľnosti.
Toto absolvujete tak štyrikrát a výsledok sú štyri rôzne ponuky na jednu nehnuteľnosť. Jeden maklér zarátal balkón, ale odignoroval pivnice, ďalší síce pivnice spomenul, ale do podlahovej plochy nezarátal balkón, tretí spravil preklep v číslach. A tak dookola.
S cenou je to veľmi podobné. Jeden maklér uvádza cenu bez provízie, druhému stačí menšia provízia a tretí sa len spolieha na to, že vás nakoniec predsa len zmotá na nižšiu cenu. V očiach záujemcu sa vaša nehnuteľnosť stáva podozrivá. Koľko ten byt vlastne stojí? A prečo sa predáva za rôzne ceny? Je problematický a ťažko predajný? Argument, že každá realitka má inú databázu kupujúcich je strela celkom mimo cieľa. Všetci dnes inzerujú online a kupujúci túto inzerciu pozorne sledujú.
Zákazník si ľahko porovná ceny a vyberie si realitku, ktorá váš byt predáva najlacnejšie a
vy dostanete menej peňazí. A ešte je tu jedna vec z realitnej kuchyne. Týka sa ochoty platiť za reklamu vašej nehnuteľnosti. Ak realitná kancelária nemá istotu, že ju nakoniec predá, je pri investovaní do reklamy opatrnejšia. Vždy sa môže stať, že to predá tá druhá kancelária. Tak či onak, prichádzate o peniaze.
Najlepší spôsob, ako nepôsobiť podozrivo, je zveriť predaj nehnuteľnosti jednej realitnej kancelárii. Okrem iných problémov sa vyhnete trapasu, že aj pol roka po predaji bude vaša nehnuteľnosť svietiť v ponukách na internete.